Projectes

Bernuz-Fernandez Arquitectes


24 HABITATGES DOTACIONALS A BARCELONA

  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image
  • My Image

Arquitecte responsable: COMA Arquitectura SLP + Martí Sanz Ausàs
Any projecte: 2022
Final obra: 2024
Tipus obra: Obra Nova
Ús: Habitatge
Tipologia estructura: Fusta + formigó
Protecció patrimonial: -
PEC: > 3,5M
M2: > 2.500
Premi: -
Promotor: IMHAB – Institut de l’Habitatge i la Rehabilitació de Barcelona

Descripció:
Es tracta d’un projecte per a ús residencial, conformat per una planta baixa destinada a local comercial i tres plantes pis per a ús exclusiu d’habitatge.
Presenta en planta una forma rectangular, amb unes mides aproximades d’uns 60x10m, tot disposant d’un junt de retracció que divideix l’edifici en dos.
Durant la redacció del projecte es va tenir que donar resposta a les dos problemàtiques que es van trobar, sent la primera i més important la seva proximitat amb les línies de metro L2 i L4, i la segona, la poca capacitat portant del terreny.
La línia L4, situada sota el carrer Binèfar, es troba a una distància entre la façana del nou edifici i la pantalla del túnel del metro d’uns 5,5m.
D’altre banda, la línia L2, situada a l’interior del solar de la illa, només està separada de l’edifici 40cm, motiu pel qual es va optar per allunyar la fonamentació fins a 2,60m per tal d’influir el menys del possible sobre la infraestructura del túnel.
Per tal d’avaluar les afeccions sobre ambdues línies de metro l’enginyeria “Pro Geo” va dur a terme un estudi mitjançant el programa Plaxis, tot introduint al model tant les característiques del terreny com el tipus de fonamentació que s’havia contemplat al projecte, que era profunda a base de pilons de fins a 32m de profunditat. El resultat que es va obtenir va ser favorable i es va poder continuar amb la proposta plantejada.
Tanmateix, donada la poca capacitat del terreny, per tal d’evitar fer una fonamentació encara més profunda, es va optar per fer un edifici el més lleuger del possible. Es va plantejar doncs, una primera planta executada amb jàsseres de cantell formigó armat que suportaven les tres plantes pis realitzades amb panells de fusta tipus CLT a les façanes i pilars i jàsseres de fusta a la cruixia central interior.
Durant la redacció del projecte també es va haver de dur a terme un estudi de vibracions donada la proximitat de les línies de metro. Aquest va ser realitzat per l’enginyeria “Acústics Ambients Consultors Acústics”, obtenint uns resultats per sobre dels màxims permesos per la normativa i per tant, requerint d’un tractament antivibratori.
A tal efecte es va disposar a la base de cadascú dels pilars una suspensió elàstica a base de poliuretà microcelular tipus “Sylomer”, de la casa Getzner i subministrat per l’empresa “AMC mecanocaucho”, situada al País Vasc.